سفارش تبلیغ
صبا ویژن


قلبم پاییز گذشته شکست، الن چندین ماه از آن جریان می گذرد و من هنوز نتوانستم فراموشش کنم. دوستش داشتم، اتاقم پر شده از عکسهای هر دو تای ما و یادگاری هایی که دور تا دور اتاقم را پر کرده بود.

چرا وقتی یک رابطه ای تمام می شود آنقدر افسرده سرخورده می شویم؟ این حرفها آشناست! روزی چندین بار این حرفهای تکراری را از دوستانمان می شنویم، آیا هر روز خاطرات گذشته را مرور می کنید و غمگین تر می شوید؟ و هنوز سعی می کنید چمدان گذشته تان را بسته بندی کنید و به سفر کردن بر آواز عشق سرنگون شده خویش ادامه دهید؟
ما این اجازه رو از دو نفر (یک روانپزشک ماهر و یک ساختار ساز متخصص) راهنمایی خواسته ایم تا بتوانیم قفسه ی احساست خود را گرد گیری و برای یک عشق تازه و حقیقی آماده شویم.

خانه تکانی
اولین گامی که برمی دارید این است که اطراف خود را خلوت کنید بدین معنا که اطرافتان را از عکسها و یادگاری هایی که شما را احاطه کرده اند خالی کنید و همچنین یادبودهایی که پیرامونتان هستند و زنده هستند ونفس می کشند.

زمان و واقعیت عینی
خود را مقید کنید که وظایف خود را به وسیله برنامه ریزی و زمان بندی انجام دهید برای خود یک همدم (دوست، خویشاوند و یا یک متخصص) پیدا کنید تا این که به شما در اولویت بندی و پاکسازی کمک کند. عکسهایی که در قاب هستند را بردارید، عکسها را ریز ریز کنید، این کار به شما کمک می کند که احساس بهتری به دست آورید. بقیه چیزها مثل لباسها و هدایا می توانند به خیریه تحویل داده شوند.
اگر در مورد چیزی احساس خاصی دارید و حسی در شما ایجاد می نماید و فکر می کنید که باید آن را نگه دارید فعلا آن را در گوشه ای قرار دهید و به کار خود مشغول شوید. وقتی که تمام اشیا را جمع کردید و کارتان تمام شد دوباره به آن چیز برگردید و اگر نمی توانید آن را بدون داشتن احساس درد و روحی یا جسمی پیش خود نگه دارید، بهتر است که آن از بین برود.
از شر این اشیا راحت شدن نه تنها فضای فیزیکی بیشتری بین شما و خاطراتتان ایجاد می کند بلکه فضای بیشتری برای فکر کردن و التیام یافتن زخم ها به شفا می دهد.

فکر آزاد و را حت
حال وقت آن رسیده است که به فکر و درون خود توجه کنید
اگر شما فقط کارتان را پیش می گیرید و بدان توجه خاصی دارید و مجذوب آن هستید و بدون احساس و یک بعدی جلو می روید، هرگز نمی توانید با کسی صمیمی باشید.

1- تفسیرهای خودرا بپذیرید
این راحت تر است که ما طرف مقابل خود را مقصر بدانیم تا خودمان را، اما شما هم مقصر بودید و شما هم قوانینی در رابطه ی فوت شده خود داشتید و از آنها پیروی می کردید موقعیت را دوباره مرور کنید، و به آنها فکر کنید تا متوجه شوید و آن را بپذیری و دوباره شروع کنید ولی این بار با این دانشی که حال به دست آورده اید جلو بروید. از گذشته بیاموزید اما آنها را دوباره تجربه نکنید.

2- الگوهای گذشته را پاره کنید
رابطه ی عشقی گذشته خود را مورد بررسی قرار دهید و الگوها و خصوصیات و ویژگی ها و شخصیت هایی که برای شما مناسب نیستند را پیدا کنید. با خودتان عهد ببندید که از این گونه افراد دوری کنید.

3- خوب فکر کنید
رابطه عاشقانه باید یک جریان بلند و طولانی متعادل و میانه رو باشد ولی فقط اگر برای هم جذاب هستند و رابط شما به کشش فیزیکی منتهی می شود باید بگویم که این رابطه عشق نیست و رابطه شما عاشقانه نیست.

به این فکر کنید و مثل یک مصاحبه ی شغلی نامزدهایی که معیارهی شما را ندارند را قبول نکنید.

دنبال کردن این گام ها برای شما بسیار مفید خواهد بود که کمی زودتر و آسان تر شکست خود را التیام بخشید.






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 8:13 عصر | نویسنده : شهیدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.


قالب وبلاگ

کد موس


قالب وبلاگ